WebAnalytics Made Easy - StatCounter

Woningontruiming na overlijden

Het ontruimen van een woning na overlijden, helaas iets wat vaak moet gebeuren. Margron Woningontruiming staat ook voor u klaar.

Het ontruimen, schoonmaken en opleveringsklaar maken van een woning is Margon’s specialiteit. Het is een moeilijk proces. Iets wat vaak liever wordt overgeslagen. Het ontruimen van de woning na overlijden. Margron helpt op een respectvolle manier. Begeleiding bij het opslaan van dierbare spullen. Het geven van een tweede leven aan spullen die het verdienen en het netjes afvoeren van de rest van de inboedel. 

Ook met spoed kunnen wij u helpen. Wij begrijpen dat haast vaak is geboden. Een woningontruiming na overlijden kan bij Margron dan vaak ook al binnen 48 uur worden uitgevoerd. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 08:00 tot 22:00. 

Wij helpen u graag!

Van het ophalen van een inboedel tot een complete ontruiming met specialistische schoonmaak. Margron staat voor u klaar!

Bereikbaar van 08.00 tot 22.00.

Hoe gaat een woningontruiming na overlijden in zijn werk?

Margron schiet na het overlijden te hulp. Op een respectvolle manier. Nadat wij een offerte hebben uitgebracht die akkoord is gaan wij aan de slag. We maken een inventarisatie van de spullen die nog in het huis staan. 

Margron werkt zoveel mogelijk circulair. Dat betekent dat wij zoveel mogelijk een tweede leven willen geven aan spullen. Wanneer dat niet mogelijk is willen wij de spullen recyclen. Via bijvoorbeeld onze partner Suez. 

De vier stappen van een woningontruiming na overlijden

Om een woningontruiming optimaal uit te voeren werken wij met vier stappen. Niet elke stap is noodzakelijk bij elke woningontruiming. 

  1. Het veiligstellen en opslaan van dierbare spullen
    Allereerst zullen wij de dierbare spullen die in de woning aanwezig zijn veilig stellen. Wij verplaatsen ze. Naar een locatie van jullie of naar een opslaglocatie van ons. Deze spullen kunt u later verdelen onder de erfgenamen, verkopen, vergeven of alsnog afvoeren via een van onze partners. 
  2. Het geven van een tweede leven aan spullen die het waard zijn
    De spullen die een tweede leven waard zijn maar niet opgeslagen hoeven te worden gaan wij mee aan de slag. We vergeven of verkopen deze spullen. Aan instanties, kringloopwinkels of studenten. Zo krijgen de spullen een goed tweede leven. 
  3. Het afvoeren van de rest van de inboedel, op de milieuvriendelijkste manier
    De inboedel die achterblijft en waar een tweede leven de moeite niet waard voor is wordt afgevoerd. Dat doen wij op de milieuvriendelijkste manier. Via bijvoorbeeld onze partner Suez. Zo weet u zeker dat de spullen zo min mogelijk schade aan het milieu aanrichten.  
  4. Het uitvoeren van herstel- en schilderwerkzaamheden
    Vaak moet de woning worden verkocht of teruggegeven aan de woningbouwvereniging of verhuurder. Wij kunnen herstel- en schilderwerkzaamheden uitvoeren. Zo is de woning klaar voor aflevering of verkoop. Wel zo handig alles onder één dak. 

Wat kost een woningontruiming na een overlijden?

Een moeilijk afweging. Dat is het. Vaak is er helaas niet de tijd bij de erfgenamen om de huisontruiming uit te voeren. De keuze wordt dan ook al snel gemaakt om de woningontruiming na overlijden door een externe partij uit te laten voeren. Maar wat kost een woningontruiming na overlijden?

Een indicatie van de prijs kan in dit soort gevallen erg helpen bij de keuze. Het is echter lastig om een indicatie te geven zonder de woning te hebben gezien. Onze prijzen lopen dan ook uiteen van 200€ tot een paar duizend euro voor een grote ontruiming. Denk hierbij een een woningontruiming waar zeer veel spullen moeten worden afgevoerd. Of bijvoorbeeld wanneer er naast de ontruiming ook sprake is van een schoonmaak na overlijden.

De prijs van een woningontruiming na overlijden is afhankelijk van meerdere factoren, dan moet u denken aan:

  • De grootte van het huis
  • De hoeveelheid spullen
  • De hoeveelheid verschillende kamers
  • Het aantal verdiepingen
  • De begaanbaarheid van de verschillende ruimtes
  • De staat waarin de woning moet worden afgeleverd
  • Of we containers moeten inzetten voor het afvoeren van niet meer bruikbaar inboedel
  • De mate van vervuiling van een woning 

Om een exacte indicatie te krijgen kunt u bij ons een offerte opvragen. Dat is volledig vrijblijvend. Wij doen niet aan vage afspraken. Wij communiceren transparant en komen met een all-in prijs voor uw woningontruiming. Wel zo fijn!

Wij helpen u graag!

Van het ophalen van een inboedel tot een complete ontruiming met specialistische schoonmaak. Margron staat voor u klaar!

Bereikbaar van 08.00 tot 22.00.

Wie is er verantwoordelijk voor een woningontruiming na overlijden?

Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor het leeghalen van het huis na een overlijden? Vaak worden er onderling afspraken gemaakt wie deze taak op zich neemt. Dat is een kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel.

Mocht het voorkomen dat er geen duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden wie de woning gaat leeghalen dan zijn de erfgenamen verantwoordelijk. Mits zij uiteraard de erfenis accepteren.

De betaling van de woningontruiming na een overlijden wordt vaak vanuit de erfenis gedaan. Dat komt doordat de erfgenamen vaak zelf de tijd niet hebben om de woning leeg te halen. Daar bent u al snel meerdere dagen tot een week mee bezig namelijk. Vandaar dat een professionele partij wordt ingeschakeld.

Verkoop- of opleveringsklaar maken van de woning

De woning moet vaak klaar worden gemaakt voor de verkoop of oplevering aan de verhuurder. Margron kan u daar ook bij helpen.

Naast het ontruimen van woningen kan Margron ook helpen bij herstel- en schilderwerkzaamheden. Op die manier kan de woning snel in de verkoop worden gezet of worden opgeleverd aan de verhuurder. 

Dat scheelt weer in de portemonnee omdat er vaak betaald moet worden. Voor bijvoorbeeld huur, de hypotheek en gas, water & licht. Spoed is dan vaak ook geboden. Ook bij spoed is Margron u graag van dienst. Binnen 48 uur kunnen wij al aan de slag!

Wat gebeurt er met de inboedel bij een woningontruiming?

Margron is een circulaire onderneming. Wij zorgen er dus voor dat zoveel mogelijk van de inboedel een tweede leven krijgt. Dat doen wij door spullen te schenken of verkopen. Wij hebben verschillende samenwerkingen. Waaronder:

  • Dorcas: Hulp & ontwikkeling.
    Dorcas helpt mensen in noodsituaties. Wij doneren alle overgebleven kleding aan Dorcas. Een tweede leven voor de kleding van uw dierbare, zoals die dat graag had gewild.
  • Balanszorg: Wonen met zorg.
    Bij balanszorg in Musselkanaal wordt zorg en wonen gecombineerd. Om daar ons steentje bij te kunnen dragen geven wij hen spullen. De spullen waar op dat moment vraag naar is.
  • Kringloopwinkels.
    Spullen die nog geschikt zijn voor kringloopwinkels doneren wij. Zo krijgen alle spullen een tweede kans! Echter wij geven de voorkeur aan het gratis schenken van spullen. Ook zijn kringloopwinkels vaak wel selectief in wat ze al dan niet aannemen of er is geen capaciteit. 
  • Weggeven aan studenten.
    Om de maatschappij een handje te helpen ondersteunen wij ook de student. Door het wegnemen van de studiebeurs hebben studenten enorme leningen. Wij helpen door middel van donaties.

Wanneer alle spullen welke een tweede leven verdienen zijn vergeven is het tijd om de rest van de inboedel af te voeren. Dat doen wij via onze partner Suez. Suez probeert zoveel mogelijk van het afval een tweede leven te geven. Zij gaan voor ‘Zero-waste’. 

Door deze beloftes weet u dat de spullen van de overledene voor zover mogelijk goed doen aan de maatschappij. Neem gerust met al uw vragen vrijblijvend contact op i.v.m. een woningontruiming na overlijden.

Vragen?

Bel of mail onze ontruimingsexpert Ron Slaats.